صفحه اصلی / آموزش وردپرس / ۶ تا از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی سایت برای گوگل

۶ تا از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی سایت برای گوگل

در همین ابتدای مسیر باید به شما بگوییم که گوگل حدود ۲۰۰ مولفه را برای رتبه بندی سایت در گوگل در نظر می گیرد. اگر بخواهم کمی واضح تر برا شما توضیح دهیم، در واقع موتور های جستجوگر گوگل که وظیفه ی رتبه بندی سایت ها در گوگل را دارند، این ۲۰۰ مولفه را در نظر می گیرند. اما خوشبختانه باید به شما این را بگویم که لازمه سئو سایت همه این موارد نمی باشد.ما در این مقاله قصد داریم تا مهم ترین فاکتور های رتبه بندی سایت برای گوگل را به شما معرفی کنیم .

پس در ادامه با ما کمک وردپرس پشتیبان سایت های وردپرسی همراه باشید.

مهم ترین فاکتور های رتبه بندی سایت برای گوگل

همانطور که چند دقیقه قبل به شما گفتم برای برای انجام سئو سایت همه این فاکتور ها مهم نیستند. برای رسیدن به یک رتبه ی خوب در گوگل باید فاکتور های اساسی و موثر در سئو وردپرس را پیدا کنیم و آن را بر روی وب سایت خود پیاده سازی کنیم. شش فاکتور اساسی وجود دارد که می تواند بیشترین بازخورد را در سایت شما به وجود بیاورد.حال بیاید تا تک تک این فاکتور ها را  برسی کنیم .

۶ تا از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی سایت برای گوگل

۱ – بک لینک معتبر دریافت کنید.

بک لینک یکی از قدیمی ترین و مهم ترین فاکتور های رتبه بندی برای گوگل می باشد. بک لینک می تواند تا رتبه سایت شما را بهبود ببخشد. اما باید بدانید که یک بک لینک ساده از طرف سایت های دور افتاده و یا سایت های معتبر به تنهایی نمی تواند نقش پررنگی را ایفا کند. شما برای دریافت بیشترین بازدهی از این فاکتور، باید یک سری نکات را رعایت کنید.اگر این نکات رعایت نشوند ممکن است که این فاکتور نتیجه ی عکس بدهد و رتبه ی شما کاهش پیدا کند.

برای تهیه یک بک لینک با ارزش پیشنهاد میدم با یک پشتیبان وردپرس مشورت کنید .

۶ تا از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی سایت برای گوگل

امتیاز لینک

باید بدانید که گوگل برای دخالت دادن بک لینک ها در رتبه بندی سایت از شاخصی به نام امتیاز لینک استفاده می کند. این شاخص از امتیاز کیفی هر کدام از لینک های ورودی و تعداد لینک های داده شده به وب سایت، به دست می آید.

یک نکته مهم که باید بدانید این است که لینک های اسپم یا بی ارزش هیچ کمکی به رتبه سایت شما نخواهد کرد بلکه این لینک ها توسط الگوریتم مرغ مگس خوار شناسایی شده و در بلند مدت موجب پنالتی شدن(کاهش بسیار زیاد رتبه سایت) سایت شما خواهد شد.

مرتبط بودن انکرتکست

یک شاخص دیگر که برای شناسایی ارزش بک لینک ها از آن استفاده می شود انکرتکست یا متن لینک است. انکرتکست ها اطلاعات زیادی را در اختیار گوگل قرار می دهند. در جهت همین موضوع گوگل می تواند پی ببرد که موضوع صفحه لینک شده چیست. پس باید انکرتکست را با موضوع صفحه مرتبط بسازید.

یک نکته مهم که باید به آن اهمیت دهید این است که انکرتکست ها یا متن لینک ها باید متنوع و طبیعی باشد. زیرا به خاطر اینکه شما از یک کلمه یا عبارت برای اکثر بک لینک ها استفاده می کنید،الگوریتم پنگوئن متوجه تخلف شما می شود و جریمه ای برای شما در نظر خواهد گرفت. بنابراین شما باید از انکرتکست های طبیعی و متنوع به سبب کم نشدن رتبه سایتتان استفاده کنید.

۲ – سایتتان را از نظر فنی بهینه سازی کنید

شما باید یک سایت خوب از لحاظ فنی داشته باشید. دو فاکتور مهم در بخش فنی سایت، سرعت و رسپانسیون بودن سایت شما می باشد.

افزایش سرعت سایت برای گوگل بسیار مهم است به شکلی که گوگل انتظار دارد تا سایت شما سه و یا کمتر از سه ثانیه اجرا شود. از طرفی کاربران امروز بسیار کم حوصله هستند و اگر یک سایت سه چهار ثانیه اول باز نشود از ورود به آن سایت پشیمان می شوند و این می تواند یک تجربه تلخ کاربری را به وجود بی آورد و همین امر باعث کاهش رتبه شما خواهد شد.

رسپانسیون بودن در حقیقت یعنی این که سایت شما برای تلفن های همراه و یا تبلت ها بهینه سازی شده باشد. اگر این اتفاق صورت نگیرد می تواند بسیار به رتبه سایت شما ضربه وارد کند، زیرا نیمی از افراد جهان از تلفن های همراه خود استفاده می کنند.

۳ – محتوای خود را سئو کنید

کم هزینه ترین و بهترین شگرد برای بدست آوردن یک رتبه خوب در گوگل تولید محتوا است. در واقع تولید محتوا با استفاده از اصول سئو می تواند رتبه سایت شما را بشدت متحول کند.

۶ تا از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی سایت برای گوگل

استفاده از کلمات کلیدی

مهم ترین چیزی که هر فردی در هنگام تولید محتوا به آن فکر می کند کلمات کلیدی است. استفاده کردن از کلمات کلیدی در عنوان محتوا بسیار پر اهمیت هست. بعد از آن می توانید کلمات کلیدیتان را در تگ توضیحات (تیتر ۲)استفاده کنید. در واقع تیتر ها یا عنوان ها در وردپرس به شش قسمت تقسیم می شوند. تگ یک از همه آنها وزن بیشتری دارد و هر چه وزن تیتر بیشتر باشد استفاده کردن از کلمات کلیدی در آن پر اهمیت تر است.

طول محتوا

حجم و اندازه محتوا نیز برای گوگل پر اهمیت است.شما باید محتوایتان را به اندازه ایجاد کنید.به طوری که نه آنقدر زیاد باشد که حوصله خواننده را سر ببرد و یا نه انقدر کوتاه باشد که خواننده متوجه چیزی نشود.در کل ما به شما پیشنهاد می کنیم که مقاله ای کمتر از ۵۰۰ کلمه را ایجاد نکنید.

۴ – تجربه‌ و رفتار کاربران را به خاطر داشته باشید

در سال های قبل گوگل به شیوه ی دیگری وبسایت ها را برسی و رتبه بندی می کرد. بعد از گذشت مدتی سئو کار ها توانستند تا شیوه ی رتبه بندی و معیار های آنها را پیدا کنند. بنابراین  شروع به تقلب کردند و ترفندی به نام سئو کلاه سیاه را به وجود آوردند.اما گوگل بعد از مدتی معیار های خود را برای رتبه بندی تغییر داد و قضاوت را بر عهده ی کاربران گذاشت. با این شیوه گوگل توانست سایت های متقلب را پیدا کند و رتبه آنها را به صورت باورنکردنی کاهش دهد.در واقع این فاکتور یکی از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی برای گوگل می باشد.

نرخ کلیک

نرخ کلیک یکی از فاکتور های رتبه بندی گوگل در سال ۲۰۲۱ می باشد که گوگل این فاکتور را ،رفتار و تجربه کاربرانش قرار داده است. این فاکتور با فرمول ،مقدار دفعات کلیک شده روی یک لینک، نسبت به تعداد دفعات مشاهده‌ی آن توسط کاربران در نتایج گوگل به وجود می آید.

محتوای مفید

همانطور که به شما توضیح دادم تجربه کاربر و رفتار آن برای گوگل بسیار مهم است. بنابراین یکی از واجباتی که ما باید آن را انجام دهیم ایجاد یک محتوای مفید است. برای مثال شاید بعضی اوقات با آن مواجه شده باشیم که وقتی ما وارد یک وبسایت برای خواندن یک مقاله می شویم،چیز های مفیدی پیدا نمی کنیم و یا اینکه مقاله کاربر را ترغیب به خرید محصولاتش می کند.پس طبیعتا ما از خواندن آن مقاله صرف نظر می کنیم و از آن سایت خارج می شویم. زمانی که چند نفر این کار را تکرار می کنند و صرف نظر از خواندن آن مقاله می کنند گوگل متوجه می شود که محتوای وبسایت برای کاربر جذاب نیست و در نتیجه رتبه سایت را کاهش می دهد.

۵ – برندسازی کنید

شایستگی حضور یک وبسایت در صفحات اول جستجو این است که مخاطبانه علاقه مند زیادی داشته باشد. زمانی مخاطبانه علاقه مند شما افزایش پیدا می کند که شما برند خود را ایجاد کنید. برند سازی به شما این مزیت را می دهد که کاربران به صورت مستقیم وارد سایت شما شوند.

اما گوگل چگونه قدرت و محبوبیت برند ها را تشخص می دهد ؟

جستجوی نام برند در تشخیص قدرت برند یک معیار مهم است. برای مثال شما نام وبسایت دیجی کالا را که یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی ایران می باشد را می دانید. بیشتر افراد، اگر بخواهند که محصولی خریداری کنند نام این وبسایت را جستجو می کنند و بعد وارد آن سایت می شوند.

بعضی از کاربران هنگامی که یک بار وارد وبسایتی می شوند در واقع آدرس سایت (url) را وارد می کنند و به صورت مستقیم وارد سایت مورد نظر خود می شوند.

۶ تا از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی سایت برای گوگل

۶ – گواهی‌های امنیتی بگیرید

امروزه داشتن یک گواهینامه ی  گواهینامه امنیتی ssl یا همان https بسیار برای کاربران مهم است زیرا صحبت از امنیت کاربران گوگل می باشد. گوگل اهمیت بسیاری به کاربران خود می دهد. هنگامی که ما وارد یک سایت که فاقد گواهینامه امنیتی می باشد میرویم در واقع گوگل به ما در این زمینه هشدار می دهد. زمانی که کاربر این هشدار را مشاهده می کند از سایت خارج می شود و در نتیجه این امر موجب کاهش شدید سئو سایت و رتبه می شود.

موفق و پیروز باشید 😀

نوشته ۶ تا از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی سایت برای گوگل اولین بار در کمک وردپرس | پشتیبانی وردپرس. پدیدار شد.


منبع مطلب

این مطالب را نیز ببینید!

آموزش سئو وردپرس به صورت عملی

آموزش سئو وردپرس به صورت عملی

آموزش سئو وردپرس آموزش سئو وردپرس بسیار کار راحتی است و در عین حال بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *