صفحه اصلی / اصلی ها / چرا مشتریان برندها را در شبکه های اجتماعی دنبال می‌کنند؟

چرا مشتریان برندها را در شبکه های اجتماعی دنبال می‌کنند؟

چه شما از طرفداران برخی برندهای خاص باشید و چه صاحب یک برند حتما بارها این سوال را از خودتان پرسیده اید که: چرا مشتریان برندها را در شبکه های اجتماعی دنبال می‌کنند؟ اخیرا تحقیقی انجام شده و دلیل دنبال کردن برندها در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کرده است. بعلاوه، این تحقیق انگیزه‌های مشتریان برای تعامل با برندها را نشان می‌دهد. این تحقیق سال گذشته روی ۱۰۰۰ مشتری انجام شد. نتایج حاصل از آن واقعا جالب و جذاب است.

چرا مشتریان برندها را در شبکه های اجتماعی دنبال می‌کنند؟

چرا مشتریان برندها را در شبکه های اجتماعی دنبال می‌کنند؟

۶۳ % از مشتری‌ها برای مطلع شدن از میزان فروش برندها آنها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند.

۶۰% از مشتری‌ها برای مطلع شدن از محصولات جدید برندها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند.

۲۹ % از مشتری‌ها برای حمایت از برندها آنها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند.

۲۳ % از مشتری‌ها برندها را در شبکه‌های مجازی دنبال می‌کنند چون اطلاعات جالب و سرگرم‌کننده‌ای منتشر می‌کنند.

۲۳ % از مشتری‌ها به دلیل خوش‌نامی و محبوبیت برندها آنها را دنبال می‌کنند.

۱۶% از مشتری‌ها برندها را دنبال می‌کنند چون با موضع‌گیری آنها در مسائل اجتماعی و سیاسی موافق هستند.

مطلب مرتبط: ۱۰ گام مهم برای برندسازی شخصی در شبکه های اجتماعی

چرا مشتریان  محتوای برند خاصی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند.

۳۶% گفتند محتوای برندی را منتشر می‌کنند چون آن برند با به اشتراک‌گذاری پست‌ها به آنها تخفیف می‌دهد.

۳۶% گفتند برای مطلع کردن دنبال‌کنندگان خود از بروزرسانی محصول یا فروش محصول آن برند محتوای آن برند را به اشتراک می‌گذارند.

۳۵% از مشتری‌ها محتوای پست شده توسط برندی را به اشتراک می‌گذارند چون شخصا با آن محتوا موافق هستند.

۳۰% از آنها پست برندی را به اشتراک می‌گذارند چون معتقدند جالب یا جذاب بوده است.

۲۹% این کار را انجام می‌دهند تا بازخورد مثبت خود را به برند نشان بدهند.

۲۰% این کار را برای نشان دادن بازخورد منفی‌شان به برند انجام می‌دهند.

مطلب مرتبط: ۶ حوزه تقویت استراتژی برند با کمک رسانه اجتماعی

این تحقیق دموگرافیک‌های فعال در شبکه‌های مجازی مختلف را هم بررسی کرد. نتایج حاصل از این مطالعات به شرح زیر است:

تعداد حساب‌های کاربری دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها یا همان نسل زِد در یوتیوب ( ۷۷%) و اینستاگرام (۷۷%) بیشتر از فیسبوک‌ (۷۴%) است.

تعداد حساب‌های کاربری دهه شصتی‌ها یا همان نسل هزاره (۸۹%) و دهه‌های چهل و پنجاه یا همان نسل ایکس (۸۸%) در فیسبوک بیشتر است.

تعداد کاربران دهه هفتادی‌ و هشتادی‌ در توییتر (۵۶%) بیشتر از دهه شصتی‌ها (۵۰%) و دهه‌های چهل و پنجاه (۳۹%) است.

در بین شبکه‌های اجتماعی اسنپ‌چت کمتر از سایر شبکه‌ها (۳۰%) مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درحالیست که توییتر هم تنها توسط ۳۶% از کاربران استفاده می‌شود و به این ترتیب در رتبه قبل از اسنپ‌چت قرار دارد.

مطلب مرتبط: ۱۳ نکته درباره تعریف،مزایا و نمونه محتوای برند شده برای برندها

فقط ۱۱% از کسانی که در این تحقیق شرکت کردند عضو شبکه‌ اجتماعی خاصی نبودند.


ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – فاطمه یحیی

منبع:searchenginejournal

چرا مشتریان برندها را در شبکه های اجتماعی دنبال می‌کنند؟


 


منبع مطلب

این مطالب را نیز ببینید!

درمان سرفه با عسل: ۱۶ معجون خانگی برای درمان سرفه و گلو درد

درمان سرفه با عسل: ۱۶ معجون خانگی برای درمان سرفه و گلو درد

با شروع فصل سرما مشکلات گلو درد و سرفه همه گیر می شود و یک …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *