صفحه اصلی / آموزش سئو / نحوه استفاده از ویدئو جهت افزایش عملکرد سئو

نحوه استفاده از ویدئو جهت افزایش عملکرد سئو

نحوه استفاده از ویدئو جهت افزایش عملکرد سئو

در اوایل سال ۱۹۹۶ بیل گیتس مقاله ای با عنوان “محتوا پادشاه است” منتشر کرد که در آن به چگونگی تغییر فضای دیجیتال توسط محتوا پرداخته بود. همانطور که می دانید در همین چند سال اخیر دنیای آنلاین بسیار زیاد تحت تاثیر محتوا به خصوص ویدئوها قرار گرفته است. البته بیل گیتس در آن سال ها پیش بینی نمی کرد که در آینده ویدئوها تا چه حد بر زندگی افراد تسلط پیدا خواهند کرد. طی یک دهه ی پیش شاهد ظهور و رشد اینترنت و شبکه های اجتماعی و به آرامی تبدیل شدن آن به جز جدایی ناپذیر از زندگی بشریت بودیم. مشابه با آن محتوای ویدئویی نیز به آرامی در حال تسخیر این صنعت می باشد.

اکنون کسب و کارها روشی برای بازاریابی محصولات خود پیدا کرده و در همین راستا ویدئوهای بیشتری را وارد استراتژی بازاریابی و معرفی محصولات و خدمات خود کرده اند. ویدئوها به عنوان وسیله ی ارتباطی موثر در جذب و تعامل با مخاطبان عمل می کنند. ولی آیا ویدئوها تنها برای همین هدف خوب هستند؟ یا مزایای تجاری بیشتری به همراه دارند؟

ویدئوها سبب بهبود عملکرد سئو می شوند

با استفاده از ویدئو می توانید در حالی که کیفیت و ارزش متن و پیغام ارسالی را حفظ می کنید، محتوای منعطف تری را هم منتشر نمایید. این در حالی است که ویدئوهای جذاب به جز ایجاد تعامل با مخاطبان و تبلیغ محصولات مزایای دیگری همچون افزایش سئو سایت و بهبود رتبه بندی را شامل می شوند.

حال سوال اصلی این است که، دقیقا به چه صورتی ویدئوها در افزایش رتبه سئو کمک می کند؟

– ویدئوها تاثیر مستقیم دارند

دلیل اصلی این که استفاده از ویدئو برای کسب و کارها ایده ی خوبی است، تاثیر مستقیم آن هاست. تاثیر مستقیم محتوای ویدئویی در حالت کلی مبنای حضور آنلاین شما را می سازد و همچنین منجر به افزایش رتبه سئو می گردد. نتیجه نهایی آن چیست؟ تعامل بهتر، نرخ تبدیل بالاتر و سود بیشتر.

– ویدئوها ترافیک بیشتری کسب می کنند

ویدئو یکی از موثرترین روش های ارتباطی در حوزه ی آنلاین است. به همین دلیل یوتیوب و پلتفرم های مشابه با توجه به این که دسترسی حجم عظیمی از مخاطبان به ویدئو ها را امکان پذیر کرده اند، کاربرد بسیار زیادی دارند. از آن جا که ۸۰ درصد از ترافیک وب مختص به ویدئو می باشد لذا افزودن آن به هر استراتژی بازاریابی تنها تاثیر مثبت به همراه خواهد داشت.

– ویدئوها بخشی از بهینه سازی موبایل هستند

بهینه سازی سایت برای موبایل به صورت مستقیم به بخشی از پروسه بهینه سازی سایت برای نمایش ویدئوها تبدیل شده است. به این دلیل که غالبا حجم عظیمی از ویدئوها در گوشی های موبایل دیده و منتشر می گردند لذا تبدیل به مرکز توجه توسعه دهنده ها و صاحبان مشاغل شده است. یک سایت ریسپانسیو که ویدئوهای جذابی را در سایت هایی همچون یوتیوب، آپارات و… منشتر میکنند به صورت مداوم رشد خواهد داشت.

– ویدئوها پتانسیل رشد دارند

محبوبیت این روش بازاریابی و تبلیغاتی به حدی بالا است که طبق گزارشات اعلام شده در سال ۲۰۱۵، مبلغ ۷٫۷ بیلیون دلار صرف تبلیغات ویدئویی شده است. از این رو پیش بینی می شود این مبلغ به صورت سالانه افزایش چشمگیری داشته باشد و از طرفی میلیون ها دلار سود به همراه خواهد داشت.

چرا گوگل عاشق محتوای ویدئویی است؟

گوگل در سال ۲۰۰۶ یوتیوب را خریداری کرد و امروز یوتیوب بزرگترین پلتفرم ویدئویی در سراسر جهان است. دلیل آن هم این است که محتوای ویدئویی در مقایسه با باقی محتواها پر طرفدارتر است. آپدیت های اخیر الگوریتم های گوگل نوع رفتار و چشم انداز این موتور جستجو در مورد ویدئوها را تغییر داده است. در نتیجه ی این آپدیت اکنون، محتواهای ترکیبی و منحصربفرد در نتایج جستجو نمایش داده می شود. از این رو ویدئو همیشه در نتایج جستجو به نمایش در می آید.

در سال جاری درآمد یوتیوب در حدود ۱۵ بیلیون دلار تخمین زده شده است. این بدان معناست که گوگل دوستدار ویدئوست و آن را به انواع دیگر محتوا ترجیح می دهد. ولی ویدئو چطور به گوگل کمک می کند؟

بر طبق گزارشات و آمار منتشر شده، ۹۳ درصد تجربیات آنلاین از موتور جستجو آغاز می شود. بنابراین کسب و کارها تمام تلاش خود را برای حضور و پس از آن ابقای خود در صفحه ی اول نتایج جستجو می کنند.

سه نتیجه ی بالا در نتایج جستجو اهمیت بالایی دارند زیرا بالغ بر ۵۵ درصد کلیک ها را به دست می آورند. با افزودن ویدئو به دلایل زیر می توانید رتبه ی خود در موتورهای جستجو را افزایش دهید:

– افزایش CTR (نرخ کلیک نسبت به نمایش)

وجود ویدئو در صفحه ی شما منجر به افزایش ۱۵۷ درصدی ترافیک ارگانیک از SERP (صفحه ی نمایش موتورهای جستجو) می گردد.

– کاهش نرخ پرش

 غالبا کاربرها جهت مشاهده ی محتوای ویدئویی تقریبا دو برابر زمان بیشتری را در سایت باقی می مانند لذا از این رو نرخ پرش کاهش چشمگیری پیدا می کند.

– ایجاد بک لینک های با کیفیت

هرچه ویدئوهای با کیفیت بالاتری ایجاد و منتشر نمایید احتمال این که افراد ویدئوی شما را پسندیده و به آن لینک دهند افزایش میابد.

روش های بهینه سازی ویدئوها برای سئو

تا به اینجا متوجه شدیم که استفاده از ویدئو منجر به کسب ترافیک ارگانیک بیشتر از صفحه ی نتایج موتورهای جستجو می گردد. بدیهی است که ایجاد و انتشار ویدئوی بهینه سبب افزایش عملکرد شما در  گوگل و در سایت های پخش ویدئو همچون یوتیوب می گردد. قبل از انتشار ویدئو در سایت و یا حتی یوتیوب پیشنهاد می گردد راجع به نکاتی سئو که بر روی رتبه بندی ویدئوها تاثیر می گذارد اطلاعات کسب کنید. مواردی هرچند ساده همچون عکس های بندانگشتی میتوانند سبب بهبود عملکرد ویدئوی شما شده و یا آن را تخریب کنند.

– انتخاب پلتفرم مناسب برای انتشار ویدئو

انتخاب پلتفرم میزبانی ویدئو قدم مهمی برای ایجاد ویدئویی با رتبه ی خوب می باشد. در انتها انتخاب پلتفرم مناسب بستگی به هدف شما از بهینه سازی ویدئو چیست؟ آیا ویدئوی خود را با هدف کسب ترافیک و ورودی های جدید بهینه سازی می  کنید و یا تمایل به افزایش آگاهی کاربران از برند خود را دارید و … .  همچنین در نظر داشته باشید استفاده از پلتفرم های جایگزین جهت ایجاد متای دیتایی مطابق با قوانین سئو میتواند منجر به ساده سازی پروسه ی ایندکسینگ و در نهایت کسب رتبه گردد.

– انتشار متن ویدئو به همراه آن

در حدود ۸۵ درصد از ویدئوهای فیسبوک بدون صدا دیده می شوند. به همین دلیل انتشار متن ویدئو به همراه آن همچون (زیرنویس) اهمیت بالایی دارد بنابراین به این صورت ویدئوهای شما را میتوان در هرجا و در هر زمان حتی بدون صدا دید. ربات های جستجو ویدئوهایی همراه با متن را راحت تر ایندکس می کنند. با توجه به این که ویدئوی شما متنی را به همراه دارند لذا احتمال اینکه ویدئوی شما برای پرس و جوهای بیشتری رتبه بگیرد وجود دارد.

– درج کلیدواژه به صورت طبیعی در عنوان

غالبا کاربران بیش از هرچیز دیگری جذب عنوان ویدئو می شوند. هنگامی که کاربری مرتبط با ویدئوی شما جستجو می کند، بیشتر بر روی عنوان شفاف و واضح ویدئو دقت میکنند. کلیدواژه ها را باید به صورت طبیعی با حالتی توصیفی و کاملا مختصر در عنوان ویدئو استفاده کنید تا به خوبی با عبارت جستجو شده توسط کاربر همخوانی داشته باشد.

– انتشار ویدئو در شبکه های اجتماعی

کاربران بالغ بر ۱۰۰ میلیون ساعت را به صورت روزانه صرف تماشای ویدئو در فیسبوک می کنند. علاوه بر آن ویدئوها ۱۳۵ درصد بیشتر در مقایسه با پست هایی بدون تصویر و ویدئو سبب جذب کاربران می گردند. تمرکز بر روی ایجاد محتوای ویدئوی سبب افزایش محتوای قابل انتشار شده و در نهایت سبب افزایش ترافیک سایت می گردد. یکی دیگر از عواملی که نشان دهنده ی اهمیت بالای استفاده از محتوایی ویدئویی است انتشار آن ها در شبکه های اجتماعی می باشد. بیشترین میزان تماشای ویدئو در یوتیوب و اینستاگرام صورت می گیرد بنابراین چنانچه ویدئوی اختصاصی با نام برند خود را در این پلتفرم ها منتشر کنید احتمالا تعداد کلیک بیشتری کسب خواهید کرد.

 در نتیجه:

محبوبیت محتوای ویدئوی در سال های آینده افزایش پیدا می کند از این رو انتشار ویدئوهای مناسب با در نظر گرفتن نکات سئو می تواند منجر به بهبود رتبه بندی سایت گردد.

منبع : seoblog

نحوه استفاده از ویدئو جهت افزایش عملکرد سئو

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز
/ ۵٫ تعداد نظرات :

The following two tabs change content below.

منبع مطلب

این مطالب را نیز ببینید!

رفع مشکل ترجمه افزونه یوست سئو و فارسی نبودن تنظیمات آن

رفع مشکل ترجمه افزونه یوست سئو و فارسی نبودن تنظیمات آن

درود بر شما. یواست سئو که بدون شک بهترین افزونه‌های سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *