صفحه اصلی / عمومی / معرفی ویژگی ها و کاربردهای Microsoft Clarity

معرفی ویژگی ها و کاربردهای Microsoft Clarity

۱۳ دی ۱۳۹۹

۴۱ بازدید

مایکروسافت اخیراً برای همه علاقه مندان به گوگل آنالیتیکس ابزاری را برای تجزیه و تحلیل رایگان به نام « Microsoft Clarity» معرفی کرد. با استفاده از این ابزار جدید، می توانید ببینید کاربران شما دقیقاً در وب سایتتان چه کاری انجام می دهند در عین حال حریم خصوصی کاربران نیز حفظ می شود. در این مقاله درباره این ابزار جدید، ویژگی ها و مزایای آن صحبت خواهیم کرد.

معرفی ویژگی ها و کاربردهای Microsoft Clarity

Microsoft Clarity چیست؟

Microsoft Clarity ابزاری جهت تجزیه و تحلیل رایگان است که توسط مایکروسافت ساخته شده و به شما اطلاعاتی در مورد نحوه تعامل کاربران با یک سایت خاص را می دهد. این ابزار به شما کمک می کند عملکرد داده های وب سایت خود را درک کنید و معیارهای مربوط به مشارکت ها و اطلاعات مربوط به اشکال زدایی را برای بهبود کیفیت صفحه وب را در اختیار داشته باشید. بهترین بخش این ابزار این است که هیچ محدودیتی برای وب سایت به وجود نمی آورد و برای همه سایت ها مناسب است. حتی سایتهایی که روزانه یک میلیون بازدید کننده دارند می توانند از این ابزار استفاده کنند.

این نرم افزار به نوعی بهینه شده است که تاثیر منفی روی سرعت وب سایت نمی گذارد. به این صورت می توانید اطمینان حاصل کنید که کاربرانبا سرعت پایین سایت مواجه نخواهند شد و منتظر بارگذاری صفحات نخواهند بود. Clarity همچنین قادر است ترافیک سایت شما را با هزینه اضافی صفر از شما دریافت کند.

معرفی ویژگی ها و کاربردهای Microsoft Clarity

 

ویژگی های کلیدی Microsoft Clarity

۳ ویژگی اصلی برای Microsoft Clarity وجود دارد: Session Playback ،Heatmaps و Insights Dashboard. این ویژگی ها به صاحبان سایت این مزیت را می دهد که درک دقیق مشارکت کاربران، تکرار session ها و آمار در داشبورد را داشته باشند تا بتوانند نمای کلی تعامل کاربران را به همراه مجموعه ای از فیلترها بدست آورند.

Session Playback

Microsoft Clarity دارای یک صفحه نمایش است که session ها را به صورت زنده نمایش می دهد. در اینجا می توانید ببینید که دقیقا کاربر کجا کلیک کرده، بازدید کننده در چه مکان هایی پیمایش و مکث کرده است و کلیک بعدی را روی کدام صفحات دیگر بوده است.

Heatmaps

این ویژگی تحلیلی دقیقا بخشی را نشان می دهد که بازدید کننده در وب سایت شما کلیک کرده است. این ویژگی از این جهت مفید است که می توانید متوجه شوید کدام بخش از سایت شما بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است و می توانید نکاتی را در مورد چرایی و چگونگی رسیدن کاربران به آنجا دریافت کنید. در Clarity دو نوع Heatmap وجود دارد Clickmaps و Scrollmaps.

Clickmap کمک می کند تا محتوای صفحه وبی را که بازدید کنندگان بیشترین تعامل را با آن داشته اند مشخص کنید و اگر بازدیدکنندگان فقط وارد صفحه ی سایت شما شوند و در صفحه اسکرول کنند توسط ویژگی Scrollmap به شما اطلاع داده خواهد شد.

Insights Dashboard

این داشبورد اطلاعات آماری، نمای کلی از معیارهای مربوط به عملکرد و رفتار کاربران و بازدید کنندگان سایت را به شما ارائه می دهد. داشبورد شامل معیارهای کلی است که به شما کمک می کند درک کاملی از ترافیک سایت خود را بدست آورید و با یک نگاه می توانید تعداد کاربرانی را که روی لینک ها کلیک می کنند مشاهده کنید. همچنین می توانید سایر اطلاعات مانند تعداد خطاهایی که در هنگام فعالیت مشتری در سایت شما رخ داده و متوسط ​​زمانی که کاربر در سایت شما حضور دارد را مشاهده کنید. Microsoft Clarity همچنین فیلترهایی برای استخراج داده های خاص ارائه می دهد.

مزایای Microsoft Clarity

جدا از ویژگی های کلیدی که گفتیم Microsoft Clarity دارای ویژگی های مفیدی دیگری است که اطمینان و انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است.

  1. تمرکز بر حریم خصوصی

Microsoft Clarity به گونه ای طراحی شده است که حریم خصوصی کاربران را در کانون توجه قرار می دهد. این ویژگی وب مسترها را قادر می سازد بدون نقض حریم خصوصی بازدید کنندگان سایت، داده های مهم را به دست آورند. مایکروسافت تأیید می کند که آنها از نظر کنترل داده برای بازدیدکنندگان سایت و پردازش اطلاعاتی که توسط اسکریپت Clarity برای سایت های کاربران جمع آوری می شوند اهمیت زیادی قائل هستند و از نظرقانونی تحت GDPR هستند.

  1. مکانیسم فیلترینگ

به غیر از فیلترهای معمولی مانند سیستم عامل، کشور، بازه زمانی، مرورگر و غیره وقتی کاربران مرتباً بر روی بخش خاصی از یک صفحه وب کلیک می کنند از این کلیک ها به عنوان کلیک تاکیدی یاد می شود.

معرفی ویژگی ها و کاربردهای Microsoft Clarity

choosearea
  1. کمک به بهبود واقعی SEO

هدف اصلی بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو، جذب بازدید کننده بیشتر به وب سایت شماست. اگر کاربران نتوانند آنچه را که در وب سایت شما به دنبال آن هستند پیدا کنند، در طولانی مدت به نفع شما نخواهد بود و اهداف کسب و کار شما را برآورده نمی شوند. اگر می توانید بخشهای مهم در صفحه وب خود را که کاربران را به سمت سایت شما هدایت می کند، شناسایی کنید، می توانید عملکرد و بهره وری خود را برای تبدیل های بهتر بهبود ببخشید. داده های موجود در Heatmaps به شما نشان می دهد که کدام بخش کلیک و فعالیت بیشتری دریافت می کند. مطالعه و تجزیه و تحلیل آنها می تواند از در دسترس بودن محتوای با ارزش بالاتر برای کاربران شما اطمینان حاصل کند.

در نهایت می توان گفت که این ابزار متن باز تمام جزئیات لازم در مورد نحوه عملکرد و میزان تعامل در وب سایت را ارائه می دهد. ویژگی های منحصر به فرد و متمایز آن به شما داده های منظمی در مورد افرادی که به وب سایت شما دسترسی دارند، می دهند و بنابراین به شما فضای رشد بهتر را می دهد. همه ما از قدرت و نیاز به محتوای با کیفیت جهت رسیدن به رتبه مناسب برای تجارت شما آگاه هستیم. اگر بخواهید محصولات و محتوای صحیحی را به بازدیدکنندگان سایت خود ارائه دهید Microsoft Clarity به شدت به سود شما خواهد و یک پوئن مثبت برای افرادی است که می خواهند با درک صحیح از رفتار و نیازهای کاربرانشان در مورد خدماتی که می خواهند در آینده به کاربران خود ارائه دهند، آگاهانه تر تصمیم بگیرند. بنابراین توصیه می شود در کنار گوگل آنالیتیکس از این ابزار هم استفاده کنید.


منبع مطلب

این مطالب را نیز ببینید!

آموزش کار با افزونه داپلیکیتور، افزونه Duplicator

آموزش کار با افزونه داپلیکیتور، افزونه Duplicator

۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱۵ بازدید اگر یک سایت وردپرس دارید ممکن است نیاز به تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *