صفحه اصلی / آموزش سئو / توضیح جان مولر درباره ی محل قراردهی JSON-LD structured data

توضیح جان مولر درباره ی محل قراردهی JSON-LD structured data

در ویدئوی زیر از سری ویدئوهای “از وبمستر گوگل بپرسید”، جان مولر به یک سوال رایج در ارتباط با JSON-LD structured data پاسخ داده است.

سوال پرسیده شده به شرح زیر می باشد:

“آیا امکان قراردهی JSON-LD structured data در تگ body به جای تگ head وجود دارد؟ گویا این کار برای برخی از سایت ها عملکرد مشابهی دارد!”

 

همانطور که در ویدئو مشاهده کردید، در پاسخ به این سوال جان مولر گفته است : “بله، JSON-LD structured data را میتوانید در تگ body و یا تگ head قرار دهید. همچنین JSON-LD را میتوانید به صفحاتی که از جاوااسکریپت استفاده می کنند نیز اضافه کنید.”

تفاوت بین JSON-LD و باقی استارکچر دیتاها چیست؟

قبل از پاسخ به سوال پرسیده شده، مولر توضیح شفافی در ارتباط با انواع استارکچر دیتا و تفاوت آن ها داده است.

به جز JSON-LD دو نوع استراکچر دیتای دیگر نیز وجود دارد و تفاوت آن ها به شرح زیر می باشد:

  • JSON-LD: نشانه هایی از جاوااسکریپت می باشد که در تگ اسکریت در قسمت Head و یا Body صفحه جاسازی شده اند.
  • Microdata: یک جامعه باز از مشخصات HTML می باشد که برای قراردادن استراکچر دیتا در محتوای HTML مورد استفاده قرار میگیرد.
  • RDFa : یک افزونه ی HTML5 می باشد که داده های لینک شده (linked data) را از طریق افزودن اتریبیوت به تگ های HTML موجود در صفحه پشتیبانی میکند.

اگر چه تمام این استارکچر دیتا ها مورد قبول گوگل است ولی مطابق با توضیحات جان مولر در این ویدئو، گوگل JSON_LD را ترجیح می دهد.

توضیح جان مولر درباره ی محل قراردهی JSON-LD structured data

The following two tabs change content below.

منبع مطلب

این مطالب را نیز ببینید!

آموزش کار با Google Tag Manager و مدیریت تگ‌های وب‌سایت

آموزش کار با Google Tag Manager و مدیریت تگ‌های وب‌سایت

آموزش کار با Google Tag Manager یکی از اصول‌های مدیریتی در تمام کسب‌وکارها این است …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *