صفحه اصلی / آموزش وردپرس / ۲۳ نکته مهم برای بالا بردن سئو سایت در وردپرس و ایجاد پست های جذاب

۲۳ نکته مهم برای بالا بردن سئو سایت در وردپرس و ایجاد پست های جذاب

با سلام به شما همراهان تیک تمی در این مقاله به ایجاد چک لیست و چگونگی بالا بردن سئو سایت و پست ها در وردپرس می پردازم، امیدوارم این مقاله برایتان جالب باشد.

آیا تا به حال به این مطلب فکر کرده اید که وبلاگ نویسان حرفه ای چطور مطالبی جذاب و با سئو سایت بالا منتشر می کنند؟ کاری که خیلی از وبلاگ نویسان حرفه ای انجام می دهند این است که یک چک لیست درباره نکاتی که باید رعایت کنند تا بتوانند یک مطلب جذاب با سئو بالا بنویسند را تهیه می کنند و مطابق آن پیش می روند. پیروی از این چک لیست سبب می شود اشتباهات خیلی کمتر شوند و کیفیت به حداکثر ممکن برسد.

در پایان این مقاله یک نرم افزار برای ایجاد چک لیست به شما معرفی می کنم که می توان برایتان مفید باشد.

۲۳ نکته برای بالا بردن سئو سایت و ایجاد پست های جذاب 

در اینجا به بررسی و توضیح ۱۷ مورد از نکاتی که برای ایجاد چک لیست نیاز دارید می پردازم.

۱- یک عنوان جذاب انتخاب کنید

اگر پستی که منتشر می کنید یک عنوان جذاب نداشته باشد، ممکن است کسی آن را نخواند یا به اشتراک نگذارد. درست مثل کتابی که به خاطر جلد بدش نادیده گرفته می شود، خیلی افراد پست های با عنوان غیر جذاب را نادیده می گیرند. بنابراین پیش از اینکه پست وبلاگ خود را منتشر کنید، مطمئن شوید که عنوان آن جذاب باشد.

بهترین راه برای پیدا کردن یک عنوان جذاب این است که عنوان مورد نظرتان را از طریق برنامه تجزیه و تحلیلگر عنوان EMV برای پیدا کردن ارزش بازاریابی عاطفی آن بسنجید(البته این ابزار برای متن هایی که به زبان انگلیسی نوشته می شود، به کار می آید).

۲- مراقب باشید طول عنوان SEO شما کمتر از ۶۰ کاراکتر باشد

معمولا عنوانی که برای پستتان قرار می دهید و عنوان SEO یکی هستند، بنابراین باید مطمئن شوید که طول آن کمتر از ۶۰ حرف است. اگر این کار را نکنید، گوگل و دیگر موتورهای جستجو آن را به این پیغام “Long SEO Title” قطع می کنند. البته شما می توانید عنوان وبلاگ و عنوان سئوتان را متفاوت قرار دهید.

اگر از افزونه Yoast SEO برای WordPress استفاده نمی کنید، به شدت توصیه می کنم که این کار را انجام دهید، زیرا دارای یک منطقه پیش نمایش است که نشان می دهد عنوان شما چطور در Google نمایش داده میشود.

۳- نوشتن شرح متا یا Meta Description را فراموش نکنید

شرح متا شرح مختصری از محتوای پست شماست که در موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی زیر عنوان پست شما نمایش داده می شود. اگر خودتان یک بخش از محتوا را به عنوان متا، به صورت سفارشی ننویسید، موتورهای جستجو چند جمله اول متن را به عنوان متا انتخاب و  تقطع می کنند و نمایش می دهند که اصلا خوب نیست.

به همین دلیل شما باید حتما یک بخش از توضیحات را که زیر ۱۶۰ کاراکتر دارد، به صورت سفارشی بنویسید . در این مورد هم استفاده از افزونه Yoast SEO می تواند خیلی مفید باشد.

۴- حتما کلمه کلیدی را در عنوان، شرح، و محتوا بکار ببرید

زمانی که مقاله را نوشتید، باید یک عبارت کوتاه که حاوی چند کلمه است را به عنوان موضوع یا مساله اصلی مقاله تان تحت عنوان کلمه کلیدی مشخص کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که عنوان، توضیحات متا و محتوای مقاله شما شامل این عبارت کلیدی، که شما در تلاش برای رتبه بندی آن هستید، باشد .

به عنوان مثال: کلمه کلیدی این مقاله “بالا بردن سئو سایت” است، که هم در عنوان و هم در متن و هم در توضیحات متا وجود دارد.

شما می توانید برای فهمیدن اینکه چند بار کلمه کلیدی را در متن مقاله تان ذکر کرده اید، مقاله خود را بخوانید و تعداد را بشمارید، و یا از ترکیب دو دکمه Ctrl + F استفاده کنید، یا می توانید از افزونه Yoast SEO استفاده کنید که به طور خودکار تعداد تکرار کلید واژه را به شما می گوید.

۵- عبارات کلیدی مرتبط را فراموش نکنید 

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از مبتدیان محتوانویسی مرتکب می شوند این است که سرتاسر مقاله شان را پر می کنند از کلمه کلیدی، این کار کاملا غلط است چون از خوانایی و جذابیت متن کم می کند.

در واقع آنچه باید انجام دهید این است که محتوایتان را به زبان طبیعی بنویسید و سعی کنید از کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی متن در مقاله تان استفاده کنید، این کار هم خوانایی متن را بالا می برد هم سبب می شود مقاله شما زمانی که افراد کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی متن را جستجو می کنند، مقاله شما جزو نتایج نمایش داده شود.

برای انجام این کار و به عبارتی پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی مرتبط، شما باید در گوگل کلید واژه اصلی خود را جستجو کنید، سپس در پایین صفحه نتایج جستجو می توانید عبارت های مشابه ای را که جستجو شده اند ببینید.

۶- برای پست های مرتبط در وبلاگ خود لینک داخلی بسازید

پیوند بین برای هر دو جستجوگر بزرگ است زیرا به افزایش بازدید صفحات و کاهش میزان بازده کمک می کند.

در هر پستی که می نویسید، باید حداقل ۱ تا ۲ مقاله قبلی خود را لینک کنید.

این در ابتدا سخت است، اما وقتی محتوای بیشتری در سایت شما نوشته می شود، ساده تر می شود.

۷- اطمینان حاصل کنید که تمام لینک های خارجی در یک پنجره جدید باز می شوند

داشتن لینک های خارجی است که به کاربر کمک می کند بیشتر در مورد موضوع بیشتر بیاموزد و مفید باشد.

با این حال اگر آن را به هزینه کاربر ترک سایت خود را با کلیک بر روی آن لینک، در حال حاضر که sucks.

برای جلوگیری از این اتفاق، همیشه باید تمام لینک های خارجی را در یک پنجره جدید باز کنید.

در هنگام لینک دادن به منابع خارجی میزان بازدهی را از سایت خود کاهش می دهد.

۸- اضافه کردن تصویر مناسب و ذکر منبع مقاله یا پست

وقتی اولین بار وبلاگ نویسی را شروع کردم، برای اعتبار و منابع تصویر بسیار اهمیت نداشتم. من اساسا گوگل تصویر، پیدا کردن اولین کسی که من می بینم، و آن را در مقاله من اضافه کنید.

انجام ندهید! – بعدا از آن پشیمان خواهی شد.

شما باید اطمینان حاصل کنید که شما اعتبار و منابع مناسب برای تصاویر خود را اضافه کرده اید.

من شخصا برای بسیاری از تصاویر من از Shutterstock استفاده می کنم. من اشتراک خود را خریدم و صادقانه یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی که برای وبلاگ من انجام دادم.

در اینجا تعداد کمی از منابع مجاز رایگان تصویر رایگان است که کاملا رایگان هستند.

 

۱۱-  مقدار متن را افزایش دهید

من متوجه شدم که ما باید حداقل یک تصویر را برای هر ۳۵۰ کلمه از محتوا استفاده کنیم تا خواننده بتواند آن را قابل خواندن و جذاب کند، زیرا اغلب وقت و صبر ندارند تا خواندن مقالات جالب و خواندنی را بخوانند.

تصاویر، نمودار ها، فیلم ها، عکس ها، نقل قول ها، جداول و نمودارها – همه آنها به شما کمک می کنند که ارزش متن را افزایش دهید.

چیزهایی که برای چک کردن:

آیا رسانه های بصری در آن مناسب هستند؟
چگونه در مورد نقل قول و محتوای tweetable چگونه؟

۱۲- تصاویر باید دارای برچسب های ALT باشند

اطمینان حاصل کنید که تمام تصاویری که شما اضافه می کنید دارای برچسب های ct مناسب است.

این با دسترسی و تصویر SEO کمک می کند. من بیش از این درباره این حرف نمی نویسم.

ادامه مطلب: تصویر آلت متن در مقابل عنوان عنوان تصویر

۱۳- عکسهای کوچک thumbnail را برای ابعاد مناسب رسانه های اجتماعی تنظیم کنید

ابتدا اطمینان حاصل کنید که پست شما کوچک است.

دوم، اطمینان حاصل کنید که این ابعاد مناسب برای فیس بوک، Google+، کارت توییتر و غیره است.

از آنجا که هر شبکه دارای اندازه تصویر متفاوت است، متوجه می شوم که اگر شما بیش از ۵۰۰ پیکسل با ۳۰۰ پیکسل هستید – خوب است که بروید.

اگر تم مورد نظر شما کوچکتر از اندازه کوچک باشد، می توانید با استفاده از تنظیمات اجتماعی Yoast SEO plugin یک تصویر کوچک روی تصویر برای فیس بوک، توییتر و غیره آپلود کنید.

Yoast SEO Social Tab

۱۴- محتوا را به بخش های مناسب (h2، h3، لیست ها، قالب بندی) تقسیم بندی کنید

شما باید مطمئن شوید که پست وبلاگ شما آسان است برای خواندن.

عنوان ها (برچسب های h2، h3)، لیست ها، bold ها، کالیج آن، پاراگراف های کوتاه و سایر قالب بندی ها می توانند به تجربه کلی خواندن کمک کنند.

اطمینان حاصل کنید که مقاله شما آسان برای خواندن است.

۱۵- مخاطب را به فعالیت مناسب در سایت دعوت کنید

آیا پست شما یک تماس به عمل دارد؟

معمولا در پایان پست وبلاگ، شما باید از خوانندگان خود بخواهید که در پست وبلاگ خود نظر دهند، محصول خود را خریداری کنند، شما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنند، و غیره.

دعوتنامه مورد علاقه من این روزها یک ارتقاء محتوا است که شما می توانید در این پست نیز ببینید. در اینجا تعدادی از اعداد مربوط به این موضوع به من کمک می کند که میزان تبدیل را با ۸۴۵٪ افزایش دهم.

هر چه خواستید به عمل است، مطمئن شوید که آن وجود دارد!

۱۶- اضافه کردن دسته ها و برچسب ها

این باعث می شود که یک پست پست کنید و کاملا فراموش کنید که یک دسته را تنظیم کنید. در این صورت آن را به عنوان طبقه بندی نشده نشان می دهد.

به همین دلیل است که همیشه توصیه می شود پست خود را به یک دسته اضافه کنید و برچسب های مربوطه را اضافه کنید.

خواندن بیشتر: گروهها و برچسب ها – بهترین شیوه ها

 

 

۱۷-  بررسی طول عمر

شما می دانید چه چیزی در آینده در وبلاگ شما قرار می دهید. خوب است بدانید که چگونه این پست خاص مربوط به محتوای آینده شما خواهد بود. هر پستی را بنویسید، با توجه به نقش آن برای وبلاگ، محصول و کسب و کار شما.

خوب است که محتوای بی انتها در وبلاگ خود داشته باشید.

چیزهایی که برای چک کردن:

آیا به پست بعدی شما منجر می شود؟
آیا بی انتها است؟
آیا اهداف شما را برآورده می کند؟
بازگشت به بالا

 

۱۸-  بررسی معرفی

معرفی ها به بازدیدکنندگان کمک می کنند تصمیم بگیرند که آیا خواندن محتوای شما ادامه پیدا کند یا نه. ابتدا مطالب خود را با نوشتن یک قلاب و با استفاده از روش APP جذاب کنید.

روش APP در معرفی ها:

A – موافق: قول یک ایده که خواننده با آن موافق است.
P – وعده: وعده نشان می دهد که چگونه برای حل مشکل.
P – پیشنمایش: روشن کنید که چه چیزی خوانندگان شما را بخواهند یاد بگیرند.

چیزهایی که برای چک کردن:

آیا روش APP وجود دارد؟
آیا قلاب حاضر است؟
آیا کلمات کلیدی دارد؟
بازگشت به بالا

 

۱۹-  چک کردن متن

متخصصان هنوز در مورد بهترین طول وبلاگ بحث می کنند، زیرا پاسخ درستی وجود ندارد. فقط مطمئن شوید که طول پست شما کافی است تا موضوع را پوشش دهد و به اهداف خود برسد.

هنگامی که از کلمات کلیدی اصلی خود استفاده می کنید (مترادف ها) از کلمه کلیدی اصلی خود، شما را برای شناسایی گوگل آسان تر می کند و آن را در صفحات نتایج موتور جستجو خود نشان می دهد. گوگل کلید واژه کلیدی شما و بررسی شرایط مربوط به “مرتبط” برای درک آنچه مترادف استفاده کنید. آنها حجم زیادی از ترافیک جستجو را رانندگی می کنند. در غیر این صورت، ممکن است پست شما در پیشنهادات ذکر نشود.

چیزهایی که برای چک کردن:

آیا طول مناسب این نوع محتوا است؟
آیا کلمات کلیدی در زیرردها و لیست های گلوله وجود دارد؟
آیا مترادف کلمه کلیدی اصلی شماست؟
آیا برای خوانندگان و موتورهای جستجو مجاز است؟
آیا شما در نتیجه نتیجه تماس به عمل اضافه کردید؟
بازگشت به بالا

 

۲۰- بررسی زبان

محتوای خود را ویرایش کنید، آنرا طبیعی و قابل خواندن کنید (پاراگرافهای ۱-۲ پاراگراف برای آنلاین کار می کنند)، تیپ های سطل را اضافه کنید (بعلاوه کلمات و عباراتی که افراد را در صفحه خود نگه می دارند) و زبان مخاطبان خود را همانند صحبت کنید.

یک عمل کوچک: آیا می توانید در این مقاله تیپ سطل را پیدا کنید؟

در حالی که با نویسندگان مهمان کار می کنید، مطمئن شوید که مطالب آنها بدون سرقت ادبی است. یک ابزار نظیر سرقت ادبی Grammarly می تواند شما را به سرعت کمک کند.

چیزهایی که برای چک کردن:

آیا زبان طبیعی طبیعی است؟
آیا پاراگراف ها کوتاه هستند؟
آیا در آن تیپ های سطل دارید؟
آیا برای اشتباهات گرامری، خطا و تناقضات منطقی در استدلال بررسی کردید؟
آیا خواندن پست با صدای بلند برای گرفتن عجیب و غریب فرموله شده است؟
آیا صدای شما متن وبلاگ است؟
آیا شما برای سرقت ادبی را چک کردید؟
بازگشت به بالا

 

 

۲۱-  اضافه کردن ارتقاء محتوا

من شرط می بندم که متوجه شده اید که دعوت بلوک ناز در این پست یا دیگران که شما را برای دریافت یک دانلود رایگان در ازای ایمیل خود دعوت کردید دعوت کنید.

ما این را یک ارتقاء محتوا می نامیم. این یک راه سازگار برای رشد یک لیست ایمیل است. یک ابزار به آسانی به عنوان LeadPages اجازه می دهد تا این کار را انجام دهید.

خلاصه نکات کلیدی از پست خود را به یک صفحه کار، قالب، infographic یا پوستر – برای شما به نوعی و فرمت شما برای ارتقاء شما انتخاب شده است.

چیزهایی که برای چک کردن:

آیا جذاب است؟
آیا به مخاطبان شما کمک می کند در آنچه انجام می دهند بهتر شود؟
آیا لینک ارتقاء محتوا کار می کند؟
بازگشت به بالا

مرحله ۱۸٫ زمان بندی
به نظر منطقی فکر کنید، وبلاگ نویسان برای تعیین روز و زمان مناسب برای انتشار محتواها دشوار نخواهند بود. تعطیلات یک اردک مرده هستند زیرا فعالیت کاربر کم است بنابراین، برنامه ریزی و استفاده از یک تقویم بازاریابی برای مدیریت وبلاگ و محتوای رسانه های اجتماعی شما مفیدی خواهد بود.

چیزهایی که برای چک کردن:

در طول تعطیلات انتشار و تبلیغ نکنید.
آیا شما پست ها را در طول فعالیت های بالاترین کاربران خود منتشر می کنید؟
آیا تنظیم زمان انتشار را برای رسیدن به حداکثر رساندن تنظیم می کنید؟
بازگشت به بالا

 

۲۲- پیش نمایش و تست

آخرین چیزی که قبل از انتشار می کنید، باید پست را پیش نمایش دهید تا ببیند که چگونه در وب سایت شما ظاهر می شود.

از طریق پیوندها کلیک کنید تا ببینید همه کار می کنند و مطمئن شوید که همه تصاویر و قالب بندی خوب هستند.

هنگامی که این کار را می کنید، پیش بروید و منتشر کنید.

بعدی چیست؟
من می دانم احتمالا تعجب می کنید که آیا روش ساده تر برای قرار دادن این سیستم بدون ارسال افراد به پست وبلاگ Syed وجود دارد.

بله، (در واقع دو روش آسان وجود دارد).

اگر از WordPress استفاده می کنید، می توانید با استفاده از این پلاگین رایگان به نام Pre-Publish Post Checklist.

این اجازه می دهد تا شما در ایجاد یک چک لیست در پست پست وردپرس خود و اجازه ندهید که شما یک پست را منتشر کنید مگر اینکه همه موارد را چک کنید.

بعلاوه بعضی از افراد ممکن است PDF را از چک لیست ترجیح دهند، بنابراین من برای شما یک را ایجاد کردم:

چک لیست لیست وبلاگ های من ۱۴ بیتی را برای استفاده قبل از انتشار آمار استفاده کنید

۲۳- بررسی عناصر فنی

محتوای خود را در مرورگرهای مختلف بررسی کنید تا ببینید آیا خوب به نظر می رسد یا خیر. فایل های بزرگ برای باز کردن یا دانلود سخت است.

چیزهایی که برای چک کردن:

آیا محتوای در همه مرورگرها و دستگاه های تلفن همراه خوب است؟ BrowserStack می تواند به شما در آزمایش کمک کند.
آیا پرونده های بیشماری دارد؟ (اگر چنین است، تصحیح کنید.)
آیا باز کردن و / یا دانلود آسان است؟
آیا معیارهای برای تجزیه و تحلیل بیشتر تنظیم شده است؟
آیا هسته معنایی و عبارات کلیدی وجود دارد؟
بازگشت به بالا

 

نوشته ۲۳ نکته مهم برای بالا بردن سئو سایت در وردپرس و ایجاد پست های جذاب اولین بار در تیک تم. پدیدار شد.


منبع مطلب

این مطالب را نیز ببینید!

هایلایت کردن نظرات نویسنده مطلب در وردپرس

برای هایلایت کردن نظرات نویسندگان وردپرس کافیست ابتدا کد PHP زیر را به فایل comments.php …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *