صفحه اصلی / عمومی / رونمایی از لوگو جدید راست چین

رونمایی از لوگو جدید راست چین

۲۰ تیر ۱۳۹۸

۲۰ بازدید

لوگو هر مجموعه، بخش مهمی از هویت آن را نشان می دهد و به نوعی شخصیت یک برند، محسوب می شود. این نکته ای بود که از مدت ها قبل ذهن ما را درگیر کرده بود. لوگو راست چین باید به نحوی گویاتر، فعالیت های مجموعه را بازتاب دهد. راست چین حالا دیگر فقط یک مارکت پلیس نیست. یک هویت است. هویتی که پیکره عظیمی از وب ایران را پشتیبانی و هدایت می کند. این شد که امروز شما شاهد رونمایی از لوگو جدید راست چین هستید. لوگویی که داستان جذابی پشت خودش دارد.

داستان یک تغییر

۸ سال است که با حضور گرم شما، گام اول بسیاری از کسب و کارهای آنلاین ایران بوده ایم. از فروشگاه های آنلاین کوچک و بزرگ، سایت رویداد ها و همایش ها، رزومه آنلاین افراد، شرکت های کوچک محلی یا شرکت بین الملل چند زبانه و استارت آپ ها و …. . اگر کنجکاو هستید بدانید چطور راست چین “راست چین” شد، پیشنهاد می کنم سری به داستان ما بزنید.

با شما بود که گام به گام پیش آمدیم؛ تا به امروز که با ۴۰۰۰ محصول طراحی وب، راست چین بزرگ ترین مرجع فروش قالب وردپرس فارسی شده. با این رشد، به دنبال نماد و نشانه ای بودیم که به درستی فعالیت های شکل گرفته و جاری را روایت کند. روایتی صحیح به ساده ترین شکل ممکن.

گفتیم داستان تغییر… اما این تحول، نه یک تغییر از درون به بیرون بلکه برعکس است. ما همچنان بر همان عهد پیشین یعنی ارائه محصول اورجینال با کیفیت، پشتیبانی قدرتمند و به روز رسانی های منظم هستیم. داستان ما، تغییر ظاهر برای نمایش صحیح باطن و شخصیت برند است. پس به دنبال مفهومی بودیم که چند نکته را در دل خودش به ساده ترین شکل، روایت کند.

بنابراین طراحان کاربلد ایرانی کارشان را شروع کردند. طرح های زیادی به مجموعه ارسال شد که هر کدام سبک و روشی را برای نمایش مفاهیم مد نظر ما پیش گرفتند، اما هیچ کدام آن چیزی که باید، نبودند. به قول وحشی بافقی ، یک گرفتار از این جمله که هستند نبود

رونمایی از لوگو جدید راست چین

سادگی طرح و واضح بودن پیام انتقالی به کاربران مهم ترین نکته ای بود که بر آن تأکید داشتیم.

راست چین محصولاتی متناسب با سلیقه ایرانی و فونت فارسی عرضه می کند. محدودیت هایی که فونت فارسی و چیدمان زبان ما دارد، باعث شده قالب ها و محصولات انگلیسی نه تنها باب میل وب مستران نباشد، بلکه برای جذب مشتری هم کمک چندانی نمی کند. پس یکی از اصلی ترین مفاهیم، راست چین بودن محصولات است.

از طرف دیگر، القا فرایند کاری انتشار محصول توسط طراح، بررسی توسط کنترل کیفی، انتشار، پشتیبانی با کیفیت و … هم بسیار مورد تأکید ما بود. پس دست به کار جستجو برای یک طراح کار بلد شدیم.

بلاخره از میان همه طرح های ارسالی یک گزینه، به طرز جالبی، مفاهیم مد نظر ما را در ساده ترین شکل ممکن، نمایش می داد. پس شروع به تعامل بیشتر با طراح گرامی، دکتر کاظم خراسانی، کردیم تا به طرحی که مدنظرمان بود، برسیم.

بلاخره شد آنچه می باید میشد…. 😊😊😊

رونمایی از لوگو جدید راست چین

  • این لوگو، اشارات بصری دقیقی به مفهوم راست چین بودن دارد. ترکیب حروف R مخفف Right و L مخفف Left اشاره به زبان نگارش راست به چپ در زبان فارسی دارد (Right to Left) و مفهوم راست چین بودن را القا می کند؛
  • محاط مربعی شکل، بُعد و پیچشی به سوی کمال دارد. ضمن اینکه نماد ایستایی و فروشگاه بودن را نشان می دهد.
  • فلش های میانه تصویر، نماد تعامل و ارتباط مشتری فروشنده هستند. در عین حال معرف برای ساختار Market Place بودن راست چین است.
  • گوشه های منحنی شکل در اطراف، چرخش و تناوب کار در راست چین را نشان می دهد. تعاملی که بین طراح، راست چین و مشتری هست.
  • و اما رنگ سبز، که نماد ایمنی، صداقت و آرامش است. همان چیزی که راست چین تمام تلاشش را برای اجرا دارد، تا در کمترین زمان مخاطبان به هدفشان نائل شوند. هم طراحان به فروش حرفه ای دست پیدا کنند و هم مشتریان با دریافت یک محصول با کیفیت و آپدیت های رایگان مادام العمر خرید ایمنی را تجربه کنند.

از شما می خواهیم همانطور که پیش از این در کنار ما بودید، در جشن و سرور این رویداد مهم، همراه ما باشید. خوشحال می شویم نظر شما در مورد لوگوی جدید راست چین را به یادگار نگه داریم. البته رونمایی از لوگو جدید راست چین به صورت رسمی، همزمان با نمایشگاه الکامپ ۹۸ صورت خواهد گرفت.


منبع مطلب

این مطالب را نیز ببینید!

خرید آنلاین بلیط هواپیما سیستمی و چارتری ایران

بلیط هواپیما تهیه بلیط هواپیما ها همیشه یکی از دغدغه های اصلی مسافرانی است که روز …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *