صفحه اصلی / آموزش سئو / داستان یک شوک در میان وبمسترها

داستان یک شوک در میان وبمسترها

افزایش تعداد نمایش تبلیغات Google Ads در نتایج جستجو!!!

در تاریخ ۲۸ ژانویه ۲۰۱۹ ، سایت Fibre Marketing گزارشی را در توییتر خود منتشر کرد که گوگل در حال انجام آزمایشاتی است تا تعداد تبلیغات گوگل ادز در یک صفحه از نتایج جستجو در گوشی های موبایل را به ۱۴ تبلیغ افزایش دهد!

بر اساس این گزارش، این وبسایت ادعا کرده بود که گوگل تمایل دارد در مجموع ۱۴ تبلیغ را در یک صفحه از نتایج جستجو در گوشی موبایل است.

Fibre Marketing برای این ادعای خود، ویدئوی زیر را نیز در توییر خود منتشر کرده است:

 

همانطور که در ویدئو مشاهده می شود،‌ قبل از انتخاب گزینه “More results” که در پایین صفحه قرار دارد، ۱۴ تبلیغ روی صفحه نمایش داده شده است. در بالای صفحه ۴ تبلیغ متوالی وجود دارد و به دنبال آن ۲ سایت از لیست ارگانیک قرار گرفته است. در ادامه ۷ تبلیغ و به دنبال آن ۶ سایت دیگر از نتایج ارگانیک گوگل آمده است. در نهایت، این یک صفحه واحد از نتایج گوگل با ۳ تبلیغ دیگر قبل از گزینه “More results” به پایان می رسد.

در این یک صفحه ۱۴ سایت از میان نتایج تبلیغاتی گوگل ادز و ۸ نتیجه سایت از میان نتایج ارگانیک گوگل وجود دارد، که تقریباً بیشتر از دو برابر تیلیغاتی است که هم اکنون در صفحات نتایج گوگل مشاهده می کنیم.

حتماً شما هم به این موضوع فکر میکنید که این اتفاق می تواند مشکلات زیادی برای سئوکارها و سایت هایی که از طریق سئو در صدر نتایج گوگل قرار گرفته اند به وجود می آیند و نتیجه ی این کار به سود سایت هایی است که از گوگل ادز استفاده می کنند.

در صورتیکه این تست به واقعیت بپیوندد، چالش بزرگی در انتظار وبمسترها و فعالان حوزه سئو خواهد بود.

اما این داستان در همینجا متوقف نشد، تیم گوگل ادز بلافاصله با مشاهده ی این توییت و بازخورد منفی و مثبت فعالان این حوزه، پاسخی در ادامه آن قرار داد :

“با تشکر از رصد این موضوع! ما قصد نداریم این تعداد تبلیغات اضافی را نشان دهیم. این یک باگ و اشکال بود که تعداد بسیار کمی از عبارات جستجو شده را تحت تأثیر قرار داد و در حال حاضر رفع شده است.”

عکس العمل وبمسترهایی که این گزارش را مشاهده کردند در پاسخ های ارسال شده به این توییت بسیار جالب توجه است. برخی از خوشحالی هیجان زده شده و برخی دیگر نیز این تصور را داشته اند که روزهای کاری آتی برای آن ها می تواند بسیار دردسرساز و چالش برانگیز باشد اما تیم گوگل ادز با ارائه یک پاسخ قاطع و صریح، آرامش را در میان فعالان حوزه وبمستری بازگرداند.

داستان یک شوک در میان وبمسترها


منبع مطلب

این مطالب را نیز ببینید!

افزایش رتبه الکسا و تاثیر آن در وردپرس

افزایش رنک الکسا در ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است که از آن جمله …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *